Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

 

 

Start

Kalendarium

Opis

Galeria

Filmy

Kontakt

Linki

 

 

 

MIP

 

 

 

14 sierpień 2008: Co dalej?

 

Postanowiłem, że następny zakup to będzie MIP. Niestety nie da się kupić wszystkiego na raz więc na razie myślę o kupnie samej podstawy pod MIP i pod Glareshield.

 

Wcześniej mówiłem, że jeśli z MCP wszystko będzie ok, to będę kupował następne elementy kokpitu. Postanowiłem, że następny zakup to będzie MIP. Niestety nie da się kupić wszystkiego na raz więc na razie myślę o kupnie samej podstawy pod MIP i pod Glareshield, czyli pod MCP, EFISy i 6-packi z Fire-Warn. Będę mógł wtedy zamontować swoje MCP już na stałe i w nowym miejscu przeznaczonym na kokpit, a później kiedy będę miał już MIP nie będzie problemu z zamontowaniem go. Myślę, że zamówienie na podstawy, czyli MIP_BAS, i GLAR_BAS złożę jeszcze w sierpniu.

 

 

 

30 październik 2008: Dostałem paczkę z MIP_BAS i GLAR_BAS!

 

Dzisiaj przyszła do mnie paczka z podstawą pod MIP i GLAR. Niedługo zamawiam MIP!

 

Trwało to dość długo, ale nareszcie mój kokpit rozwija się dalej. Teraz zacznie się składanie tych wszystkich elementów i myślę, że to trochę potrwa… Po złożeniu będę musiał przenieść komputer w docelowe miejsce, gdzie będzie stał kokpit. Myślę, że niedługo zamówię MIP, żeby to wszystko jakoś wyglądało, bo sama podstawa bez MIP’a nie zbyt ładnie będzie wyglądać.

 

 

 

1 listopad 2008: Zakończenie składania podstawy pod MIP i GLAR.

 

Dzisiaj skończyłem składanie podstawy, MCP wstawiłem już na miejsce i wszystko podłączyłem do komputera. Latanie zaczyna być coraz przyjemniejsze.

 

Składnie zajęło mi 2 popołudnia. Było trochę rzeczy do zrobienia. Wywiercenie otworów, skręcenie wszystkiego, zamontowanie MCP, no i ustawienie wszystkiego w nowym docelowym miejscu przeznaczonym na kokpit. Odkąd dostałem MCP można by powiedzieć, że dużo się nie zmieniło, lecz dla mnie jest to duży krok naprzód. Teraz rzeczywiście widać, że mój kokpit się rozwija oraz po prostu łatwiej coś przestawiać na MCP, bo nie boje się, że się przewróci. Teraz zapotrzebowanie na MIP jest coraz większe, Mam nadzieję, że będę go niedługo miał…

 

 

 

20 grudzień 2008: MIP zamontowany.

 

Wczoraj nareszcie dostałem długo oczekiwaną paczkę z MIP’em! Dzisiaj jest już złożony.

 

Od rana trzeba było się zabrać do roboty i jak to zawsze bywa, najpierw trzeba coś rozłożyć, żeby móc zamontować coś nowego. I tak właśnie było też z MIP’em. Zakładałem, że po 2h można będzie już go użytkować, a niestety tak nie było. Na początku trzeba było odkręcić cały Glareshield, żeby przymocować MIP. Ponieważ jest on złożony z 3 części to najpierw trzeba było przykręcić część Kapitana, potem F/O i dopiero można było włożyć środek, który łączy się od tyłu z zewnętrznymi częściami. Później została dołożona świetlówka do Glareshield, która będzie oświetlać cały przedni panel samolotu. Po złożeniu, całość wróciła na swoje miejsce. Monitor wstawiłem na środek, bo czekam na większy monitor, który włoży się na stronę kapitana. Na razie ciężko się lata, bo nie dość, że monitor był mały, to teraz został jeszcze bardziej zmniejszony przez to, że zasłonił go MIP. Teraz najważniejszą rzeczą jest właśnie ten drugi monitor, a potem kupię może FMC, albo EFIS. No nie mówiąc już o rzutniku, który naprawdę jest coraz bardziej potrzebny. A w najbliższym czasie będę czekał na przesyłkę z brakującymi elementami do MIP’a czyli z: Dźwignią podwozia i płytką elektroniczną, żeby podłączyć MIP’a do komputera.

 

 

 

7 styczeń 2009: Dostałem paczkę z dodatkowymi częściami do MIPa.

 

Mam już teraz dźwignię podwozia, sterownik elektroniczny, oraz dodatkowy komputer i 2 nowe monitory.

 

Wszystko zostało podłączone niedługo po odebraniu paczki z podwoziem i sterownikiem elektronicznym do MIPa. Do dyspozycji mam teraz drugi komputer i dwa nowe monitory LCD. Jeden jest  dla PFD i ND kapitana, a drugi dla PFD i ND oficera. Stary monitor na razie stoi na zewnątrz, ale po zakupie rzutnika (może za rok) zostanie użyty jako EICAS. Komputery są połączone przez WideFS, a PFD, ND i EICAS to oczywiście Project Magenta. Kontrolki i przyciski na MIPie wszystkie działają. Jeśli chodzi o przełączniki i gałki to działa tylko AUTOBRAKE i LANDING GEAR. Jak dla mnie to więcej nie jest mi nic potrzebne. Może kiedyś będzie działało wszystko… Teraz priorytetem jest zakup FMC, a w przyszłości GLAR i EFIS, a później rzutnik. Wtedy budowa 1/3 kokpitu będzie zakończona. Myślę, że będzie to za około 1-2 lata.

 

Do konfiguracji potrzebne są:

 

- Project Magenta Glass Cockpit

- Project Magenta PM Systems

- FSBUS

- Plik konfiguracyjny do FSBUSa (dołączony do MIPa)

- Sterownik do FSCOM (dołączony do MIPa)

 

 

 

Zdjęcia z budowy jak i aktualne znajdziesz tutaj:

 

MCP